enova365 Opis Analityczny – Aktywacja to moduł, który umożliwia aktywowanie opisu kontrolingowego na dokumentach handlowych, magazynowych czy kadrowych.
Program pozwala na definiowanie dowolnego opisu kontrolingowego, tworzonego na podstawie mechanizmu opisów analitycznych i cech. Przedstawiony jest jako kwota, ilość, czas, wartość numeryczna lub opis. W systemie istnieje możliwość określenia struktury opisu dla każdego dokumentu zarówno zewnętrznego jak i wewnętrznego.
Moduł dedykowany jest do pracowników, którzy kwalifikują koszty w organizacji nie posiadając jednocześnie pełnego dostępu do enova365 Księgowość oraz enova365 Projekty.
Zadaniem działań kontrolingowych jest:
- analiza kosztów ponoszonych w przedsiębiorstwie,
- analiza kosztów i przychodów w określonym czasie,
- zarządzanie środkami finansowymi z przedsiębiorstwie,
- nadzór na realizacja umów.
Korzyści z użytkowania aplikacji:
- uzyskanie informacji dotyczących kosztów rodzajowych oraz lokalizacja miejsc ich powstawania,
- możliwość eksportu danych zarówno podstawowych jak i budżetowych do programów MS Word i Excel w formie raportów,
- możliwość grupowania zadań w grupy tematyczne,
- dostarczanie informacji pozwalającej na rozksięgowywanie kosztów z podziałem na projekty,
- możliwość tworzenia dynamicznych księgowań, które będą stanowić podstawę do prowadzenia księgowości rachunkowej i podatkowej.
Podsumowując moduł umożliwia dodawanie opisu analitycznego na różnego rodzaju dokumentach (np. handlowych, księgowych czy magazynowych), bez konieczności wykorzystywania czy zajmowania modułów Księgowość i Projekty, które również zawierają w sobie funkcjonalność takiego opisu.