System enova365 dostępny jest już w nowej wersji o numerze 2006.1.1. Wśród nowości i zmian największy nacisk został położny na obsługę Pracowniczych Planów Kapitałowych, które są już obowiązkowe dla firm zatrudniających ponad 20 osób. Pozostałe zmiany dotyczą głównie obszaru kadrowo-płacowego, ale nie tylko.
Obsługa PPK w enova365 2006.1.1.
W zakresie PPK w module Kadry Płace:
- zaktualizowano strukturę pliku eksportu deklaracji PPK,
- dodano możliwość oznaczenia na deklaracji Rozliczenie składek PPK, czy deklaracja za danego pracownika podlega wysłaniu do instytucji finansowej,
- na podstawie deklaracji Rozliczenie składek PPK umożliwiono rozliczenie zwrotu niesłusznie naliczonych składek, które zostaną oznaczone jako niepodlegające wysłaniu,
- poprawiono podział kwoty przychodu od PPK dla pracowników zatrudnionych na etacie i umowie cywilnoprawnej w przypadku naliczania kilku deklaracji PPK w trakcie jednego miesiąca,
- dodano w konfiguracji nowe elementy umożliwiające obsługę nienaliczania składek oraz rozliczenia zwrotów składek,
- poprawiono rozliczanie kwoty przychodu od PPK w przypadku gdy pracownik miał naliczone składki PPK od etatu i zlecenia, a została wykonana korekta z etatu/pomniejszenie składek PPK,
- poprawiono wykazywanie pracowników na deklaracji „PPK – Składka” tak, by przy generowaniu zerowych raportów nie pojawiały się osoby zwolnione.
Pozostałe zmiany
W module Kadry Płace dodano w definicji elementu wynagrodzenia metodę PodstawaKoszty50, pozwalającą na naliczanie innych kosztów uzyskania przychodów niż ustawione w definicji elementu wynagrodzenia na zakładce „Deklaracje”. Dodatkowo zaktualizowano obowiązujące wskaźniki oraz poprawiono zgłoszone nieścisłości w naliczaniu dodatku chorobowego i składki zdrowotnej w określonych przypadkach. Dla modułu Pracownicy eksportowi poprawiono naliczenie podstawy chorobowego dla zleceniobiorcy przebywającego na zwolnieniu chorobowym spowodowanym wypadkiem przy pracy oraz naliczanie składki zdrowotnej.
Z kolei w obszarze księgowym na liście dokumentów ewidencji dodano opcję eksportu dokumentów w formacie XML przez czynność Eksport dokumentów. Funkcjonalność działa analogicznie do funkcji Eksport do księgowości na liście dokumentów w modułach Handel lub Faktury. Wyeksportowane dokumenty można zaimportować do bazy księgowej. Poprawiono także funkcję Eksport do księgowości w przypadku wystąpienia faktur zakupu lub sprzedaży niepodlegających VAT oraz błąd podczas importu dla faktur zakupu i sprzedaży z płatnością podzieloną na kwotę netto w walucie obcej oraz kwotę VAT realizowaną metodą split payment.
Opis wszystkich zmian w nowej wersji można znaleźć pod tym linkiem: https://download.enova.pl/ulotka/official/2006/1.1. Wydanie kolejnej, rozwojowej wersji enova365 zaplanowane zostało na październik.
Podczas aktualizacji wymagana jest konwersja bazy danych – wszystkich zainteresowanych zaktualizowaniem systemu zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.